Інформація для учнів

Завдання конкурсу Петра Яцика 

1.Перепишіть, вставляючи пропущені літери, Допишіть 3-4 речення, щоб утворився текст. Доберіть заголовок і запишіть його перед текстом.
              Одного погожого зимового ранку Оленка з Катрусею вируш…ли на прогулянку до лісу. Дівчатка вирішили  пер..вірити,  чи вистачає корму в годівничках, які вони разом з однокласниками  ро…вісили м…нулого тижня. …
                                                                                                     ( 10 балів)

 2.Запишіть слова в алфавітному порядку, поставте наголос.
             Документ, колесо, чарівний, шофер, випадок, кропива, фартух, чотирнадцять, черговий.
                                                                                                       ( 5 балів)
3.Розберіть слова за будовою, запишіть до них споріднені.
             Річечка -         , батьки -      .  (5 балів )                                                                                                                                                                                                                                                                                              
4.За допомогою префіксів і суфіксів утворіть нові слова від поданих.         Берег, колосся, віра, рік, ліс. 
                                                                                                       (5 балів)
5.До кожного з поданих слів доберіть спільнокореневий іменник, прикметник, і дієслово. Запиши їх.
        Зима -            . Дружба -          . Мороз -                  .
                                                                                                          ( 5 балів )                     
Елементи підготовки до ЗНО
В українськiй мовi чергуються прийменники ув i префiкси у-в- у словах, якщо це не змiнює їх значення.
У вживається для уникнення збiгу приголосних:
  • На початку слова перед приголосним: учора.
  • На початку речення перед приголосним: У мене була книжка.
  • На межi слiв мiж приголосними звуками: прийшов у село.
  • Якщо наступнi приголоснi вф або їхнi сполуки з iншими звуками (-льв--св--тв--хв-): Сидимо у вагонi.
  • Пiсля роздiлового знака перед приголосним (тире, дужки, лапки, кома, крапка з комою):
    Стоїть на видноколi мати — у неї вчись;
    Моя мама, учителька, сьогоднi провела вiдкритий урок
    .
В уживається для уникнення збiгу голосних:
  • Мiж голосними: Була в Одесi.
  • Перед голосними на початку речення: В Антарктидi працюють вченi.
  • Пiсля голосного перед бiльшiстю приголосних (крiм вф-льв--св--хв- i под.): Пiшла в садок.
У — В не чергуються:
  • У словах, де вiд змiни звука змiнюється значення слова: вдача – удача.
  • У словах iншомовного походження та у власних назвах:
    увертюра, ультиматум, утопiя, Вдовенко, Врубель, Владивосток, Угорщина, Удовиченко, Урал тощо.
I вживається:
  • Мiж приголосними: зiбрав i пiшов.
  • На початку речення: I день iде...
  • Для зiставлення понять: батьки i дiти.
  • Перед буквами яюєї та звуком [й]: Знайшли i їжака, i ялинку.
Й вживається:
  • Мiж голосними звуками: лiто й осiнь.
  • Пiсля голосного звука перед приголосним: червонi й жовтi.
Словникові слова  4 клас 
Аеродром, будь ласка, ввечері, вдень, взимку, вісімдесяти,влітку, восени,вперед, вранці,вчора, гардероб,гектар, гвинтівка,до побачення, держава,дисципліна, ззаду, інженер, кілометр, ліворуч, механік, мізинець, мільйон, назад, напам’ять, океан, попереду, посередині, портрет, праворуч, п’ятдесят, п’ятдесяти, п’ятсот, революція, республіка, сигнал, сімдесяти, телеграма, телефон, температура, тепер, терпуг, трамвай, тролейбус, фанера, фартух, футбол, цемент, чернетка, шеренга, шістнадцять, шістдесяти, шістсот, щогодини, щоденно, щотижня, юннат, ярина

Список літератури на літо для учнів, що закінчили 3 клас
Літературне читання
1.В. Нестайко «Одиниця з обманом», «Шурка і Шурко»
2. В. Сухомлинський «Квітка сонця» (збірки оповідань)
3. М. Трублаїні. Збірки оповідань про Волоханя.
4. М. Твен «Пригоди Тома Сойєра»
5. Г. К. Андерсен. Казки
6. О. С. Пушкін. Казки
7. Ніна Куфко, Неля Шейко-Медведєва. П’єси – казки.
8. Легенди та міфи народів світу
9. І. Крилов, Л. Глібов, Езоп. Байки
10. Дж. Стронг «Гармидер у школі», «Ракета на чотирьох лапах»
11. Саша Чорний «Щоденник Фокса Міккі»
12. С. Дерманський «Чудове чудовисько»
13. Лідія Чарська «Нотатки маленької гімназистки»
Цікаві твори
1. Анатолій Костецький «Пригоди славнозвісних книг»
2. Паола Утевська «Історія фарфорової чашки»
3.  Михайло Слабошпицький «Нащадок тарпанів»
4. Володимир Малик «Князь Кий»
5. Спиридон Черкасенко «Пригоди молодого лицаря»
6. Міхаель Енде «Момо»
7. Доктор Сьюз (Теодор Сьюз Гайзель) «Великодушний лось Тідвік»
8. Ельса Бесков «Дідок, що говорив примовками»
9. Леонід Павленко «Доброта»
Список літератури для 3 класу
  • Українські народні казки
  • Олена Пчілка. «Годі, діточки,вам спати» (збірка)
  • Тарас Шевченко. «Садок вишневий коло хати» (збірка)
  • Леся Українка. « В дитячому крузі» (збірка), казки
  • Галина Малик. «Пригоди Алі в країні Недоладії»
  • Михайло Коцюбинський. «Харитя», «Маленький грішник»
  • Василь Сухомлинський. Казки
  • Оксана Іваненко. Казки
  • Юрій Ярмиш. Казки
  • Микола Трублаїні. «Пустуни на пароплаві» (збірка)
  • Всеволод Нестайко. «В країні Сонячних Зайчиків», «Незвичайні пригоди в лісовій школі»
  • Анатолій Костецький. «Супер клей Христофора Тюлькіна, або вас викрито, здавайтесь»
  • Ярослав Стельмах. «Якось у чужому лісі»
  • Олександр Дерманський. «Казки дракона Омелька»
  • Отфрід Пройслер. Казки
  • Пауль Маар. «Що не день, то субота»
  • Ульріх Хуб. «Біля ковчега о восьмій»
  • Словникові слова для учнів 3-го класу

Абрикóс, адрéса, áйстра, автомобі́ль, агронóм, аквáріум, апельси́н, апети́т, асфáльт, банкі́р, бензи́н, бетóн, бібліотéка, велосипéд, верблю́д, вóгнище, вокзáл, горизóнт, гримі́ти, грім, депутáт, децимéтр, дирéктор, елéктрика, кипі́ти, кишéня, колекти́в, комбáйн, комбáйнер і комбайнéр, комп’ ю́тер, коридóр, космонáвт, крини́ця, кукурýдза, метáл, минýлий, очерéт, пирі́г, президéнт, пшени́ця, рáдіо, сантимéтр, секýнда, спаси́бі, тривóга, фéрмер, хвили́на, черéмха, черешня.     (49 слів)
Підготовка до олімпіад з математики
І варіант

1. Записати всі двоцифрові числа, сума цифр кожного з яких дорівнює 6.
2. У Юри і в Олі було порівну марок. Юра дав Олі 5 марок. На скільки марок більше стало в Олі, ніж у Юри?
3. Між деякими цифрами 1,2,3,4,5 постав знаки дій і дужки так, щоб можна було отримати число 40.
4. У двох братів 6 гривень У старшого брата удвічі більше, ніж у молодшого. Скільки гривень у кожного?
5. Скільки татові років? Якщо від найбільшого двоцифрового числа відняти 7 десятків і додати 3 одиниці, то дістанемо вік тата.
6. Андрій зірвав 36 горіхів
- Дай мені третину від третини твоїх горіхів – сказала сестра.
- Візьми половину від половини всіх горіхів – сказав брат.
Скільки горіхів попросила сестра?

ІІ варіант

1.  Від квадрата відрізали 1 кут. Скільки кутів залишилось?
2. Скільки нулів стоїть в кінці добутку всіх натуральних чисел від 10 до 25?
3. Три хлопчики Мишко, Сергійко і Тарас живуть в одному під’їзді на різних поверхах – 5,7,8. Мишко живе не нижче Тараса, а Сергійко не вище Тараса. Хто де живе?
4. Коли зібрати один приклад, то в усіх інших прикладах буде однаковий результат. Який це приклад?
40+8-3            40+(8-3)
40-8+3            40-3+8
(40+8) -3         40+3-8
5. Заповни магічний квадрат числами 1,2,3,6 так, щоб в усіх рядках та по діагоналі суми чисел були однакові і числа не повторювалися.


















6. Три брати спіймали 41 карасів. Коли один брат відклав для юшки 7 карасів, другий – 3 карасі, а третій – 4 карасі, то в кожного брата залишилася однакова кількість рибин. Скільки карасів спіймав кожен брат?

ІІІ варіант

1. До годівнички прибігло 10 курочок, а потім півники. Курочок було на 4 більше, ніж півників. Скільки всього птахів прибігло до годівнички?
2. Сергій задумав одноцифрове число і приписав до нього справа цифру. До отриманого числа додав 19 і одержав 72. Яке число задумав Сергій?
3.Поділіть п’ятикутник за допомогою трьох ліній так, щоб утворилося 8 трикутників і 1 чотирикутник.







4.Змішли 2 кг цукерок по 9 гривень за кілограм та 6 кг по 5 гривень. Скільки коштує 1 кг суміші?
6. Одна банка 3 літрова, а друга – 5-ти літрова. Як за допомогою цих банок налити в глечик 4л води з водопровідного крана?
7.По стовпі висотою 6м рухався равлик. За день він піднімався на 4м, а за ніч опускався на 3м. скільки днів йому потрібно, щоб доповзти до вершини?


Завдання для підготовки до олімпіад з української мови
1. Виконати математичні дії і записати слово:
КОР-О+И+НИ+ЦКЯ-К

2. Скласти ланцюжок слів (6слів), де останній склад    
попереднього слова є першим складом наступного.

3. До слів – назв предметів дібрати слова назви ознак:
Осінь-
Слово-

4. Написати хто (що) чим славиться:
Соловейко -
Колос –
Джерельце –
Сонце –
5. Скласти з окремих слів речення так, щоб підмет стояв на
         початку речення:
а) На, звила, кущ, пташка, гніздо.
б) В, дзюрчить, канавки, вода.
Підкреслити підмет і присудок.
  1. До виділених слів дібрати протилежні за значенням так, щоб  похмура картина природи змінилася на протилежну. Дібрати заголовок.
Важкі чорні хмари пливли по небу.
Сердитий вітер гойдав віти дерев.
Жовте листя сумно тріпотіло од вітру.
Настала пізня осінь.
7*. Розв’язати ребуси і прочитати скоромовку:
Запиши скоромовку:
РІ___                                ВІ_
ДВО         ТРА                ТРА               ДРО
8. Продовжіть міркування (6-8 речень)
Ліси треба охороняти, тому що …




















Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Канікули